lördag 18 november 2023

Julklappstips till den som har allt... eller snarare till den som har autism.

 Black Friday-reorna har ju vart igång några dar nu så jag tänkte bara tipsa lite om några saker som jag sett (Och som jag kanske vill ha själv)

För den som är intresserad av att mecka i garaget så finns här en rätt så komplett sats med verktyg av hög kvalité. Har lite verktyg från BGS och är imponerad av kvalitén på verktygen. Ett måste för den som gillar att skruvar och mecka.



Jag har ju tipsat om dessa lurar tidigare, bättre pris än såhär är nog svårt att hitta. Fick 750NC i julklapp för något år sedan av min fru och det är kanske bästa klappen jag fått på många år. Brusreducerat är ju något som jag inte vill vara utan sedan jag började använda anc. ANC lurar har börjat även ersätta hörselskydd för mig många gånger.


https://amzon.se
Har du en Gamer i familjen? då är ju det här ett enkelt val.Min trådlösa variant av samma mus har höjt min spelnivå med flera steg. Kan för övrigt rekommendera det mesta i tillbehörs väg till datorn så länge som det står Logitech på det. Mitt tangentbord (G815) har faktiskt lett till att jag till slut har lärt mig att skriva på riktigt. 815 finns ej på BFW kampanj men däremot finns storebror G915




Jag får ju frågan ibland om hur man ska tänka när man funderar på att uppgradera sin speldator. För mig är det en enkel sak. kolla på vilken skärm du har först. Det är ändå skärmen som man kolla på hela tiden. För mig är det viktigare med en bra skärm, mus och tangentbord än ett supervasst grafikkort. Grafikortet behövs bara när man spelar men en dator använder man till så mycket mer. om jag haft råd och samvete så hade jag beställt denna skärm till mig själv i julklapp. https://amzon.se 



Till sist, det enda på listan som jag inte testat själv men som kommer att införskaffas och testas efter så många rekommendationer i olika Autismforum. Brusreducerande hörselskydd från Loop. Tydligen är det den största händelsen sedan vispat smör. https://amzon.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jakt och Fiske som Avkoppling för Individer med Autism

I dagens hektiska samhälle är det avgörande att hitta sätt att koppla av och återhämta sig. För personer med autism kan jakt och fiske vara...